نوشته‌های مرتبط
نوشته‌های مرتبط
آخرین نظرات
جستجو در وبلاگ

دزدگیر اماکن را چگونه انتخاب کنیم؟

توسط 363

بهترین دزدگیر اماکن

در دنیای مدرن امروزی سیستم های امنیتی – حفاظتی – نظارتی جایگاه ویژه و خاصی برای خود پیدا کرده اند و با توجه به ثبت وقایع مختلف ، از اقصی نقاط دنیا در این باره ، سیستم های اعلام سرقت حائز اهمیت شده اند.

این سیستم ها زیرمجموعه های زیادی دارند و از انواع مختلفی از تجهیزات برای هرچه بیشتر ایمن کردن اماکن مختلف استفاده می گردند.

در این مقاله می خواهیم به یکی از مهمترین و کارآمدترین این سیستم ها که همان سیستم اعلام سرقت و یا به اصطلاح دزدگیر اماکن نام دارد بپردازیم و به اهمیت استفاده از دزدگیر اماکن پی ببریم.

دزدگیر اماکن در شرایط فعلی یکی از پرطرفدارترین سیستم های اعلام سرقت به شمار می رود و در صورت استفاده از این سیستم می توان تا حد زیادی ، پیشگیری از سرقت در اماکن مختلف را انجام داد.

استفاده از دزدگیر اماکن محدودیت خاصی برای مناطق مختلف ندارد و می توان در اماکن مسکونی ، تجاری ، اداری ، صنعتی و تولیدی و ... از دزدگیر اماکن استفاده نمود. نکته حائز اهمیت در استفاده از این سیستم ها کارشناسی دقیق محیط و ارائه راهکار مناسب برای آن محل از سوی کارشناسان فنی و باتجربه در این راستا می باشد.

در موارد بسیاری، در کشور عزیزمان ایران مشاهده شده که قرار دادن دزدگیر اماکن نامناسب در یک محیط باعث آزار و اذیت کاربر گردیده ، تا حدی که اکثراً استفاده از آن را کاملاً کنار گذاشته و به هیچ عنوان حاضر به استفاده مجدد از آن نیستند ، که این موضوع کاملاً از اجرا و نصب یک دزدگیر اماکن نامناسب در آن محل بوجود آمده است.

در سیستم های اعلام سرقت امروزی برای شرایط مختلف تجهیزات مختلفی تولید و طراحی شده که دارای استانداردهای به روز می باشند و می توان با آسودگی خاطر از این تجهیزات مختلف استفاده کرد و هیچ دغدغه ای برای استفاده از دزدگیر اماکن نداشت.

برای انتخاب دزدگیر اماکن مناسب باید در درجه اول از برند معتبری که سابقه تولید مناسب در این زمینه دارد استفاده کرد ؛ همچنین  باید از کارشناسان با تجربه برای طراحی و قرار دادن سنسورهای دزدگیر اماکن در محل مناسب استفاده گردد تا به مشکلات ذکر شده در مورد خطاهای دزدگیر اماکن برنخوریم. در حال حاضر تولید کنندگان مختلف این تجهیزات در بازار کشور عزیزمان وجود دارند و رشد نسبتاً مناسبی در زمینه دزدگیر اماکن داشته اند و توانستند با ارائه کیفیت و قیمت مناسب در زمینه دزدگیر اماکن فعالیت کنند .

شاید برای برخی از مخاطبین این سؤال مطرح گردد که طرز کار سیستم های اعلام سرقت و یا همان دزدگیر اماکن به چه شکلی می باشد و چگونه در پیشگیری از وقوع سرقت جلوگیری می کند؟

سیستم اعلام سرقت یا همان دزدگیر اماکن ، که در محل نصب و تنظیمات لازم بر روی آن انجام شده توسط کاربر از چند طریق فعال می گردد که به چند مورد آن می پردازیم :

-         فعال و غیرفعال شدن سیستم اعلام سرقت از طریق ریموت کنترل

-         فعال و غیرفعال شدن سیستم اعلام سرقت از طریق کی پد

-         فعال و غیرفعال شدن سیستم اعلام سرقت از طریق خط تلفن شهری

-         فعال و غیرفعال شدن سیستم اعلام سرقت از طریق ارسال پیامک (SMS)

در هر کدام از روش های ذکر شده کاربرهای تعریف شده برای دزدگیر اماکن می توانند عمل فعال و غیرفعال کردن سیستم را انجام دهند و افراد دیگر و یا تعریف نشده هیچ دسترسی به سیستم را نخواهند داشت.

در مقالات آینده به هر کدام از روش ها و نوع عملکرد آن بر روی سیستم اعلام سرقت می پردازیم و با نگاهی دقیق از عملکرد آنها مطلع خواهیم شد.

بعد از فعال شدن دزدگیر اماکن به یکی از روش های ذکر شده ، اصطلاحاً سیستم ، مصلح می شود (ARM) و زمانی که هر یک از سنسورهای قرار داده شده در محل حرکت (MOTION) را حس کنند به دستگاه مرکزی پیغام فرستاده و دستگاه مرکزی فرمان به صدا درآمدن آژیر دزدگیر اماکن و همزمان از طریق ماژول های ارتباطی (تلفن شهری سیم کارت) شروع به تماس گرفتن با کاربر می کند. سنسورهای حسگر دزدگیر اماکن از انواع مختلفی برخوردار هستند و با توجه به نیاز کاربر و نقشه محل مربوطه برای آن محیط توسط کارشناس سیستم اعلام سرقت یا دزدگیر اماکن مشخص می گردند. بعد از تماس دزدگیر با کاربر مربوطه ، از یکی از دو طریق ذکر شده کاربر می تواند از راه دور سیستم اعلام سرقت را مجدد غیرفعال و بلافاصله فعال کند.

در این جا یکی از سؤالات متداولی که از طرف کاربرها پرسیده می شود پاسخ داده شد :

سؤال : در صورتی که ما در آن محل نباشیم و تا ما به محل برسیم که همسایه ها خیلی مورد اذیت قرار نگیرند (زیرا آژیر به صدا آمده است) چه اتفاقی می افتد ؟

زمانی که کاربر به محل خود باز می گردد با غیرفعال کردن سیستم با یکی از روش های ذکر شده می تواند وارد محیط شود.

آژیرهای سیستم اعلام سرقت از انواع مختلفی برخوردارند و جهت استفاده در فضای بیرونی و داخلی طراحی گردیده اند. در مدل های مختلف دارای فلاشر (چراغ چشمک زن قرمز) و بدون فلاشر هستند که با توجه به نیاز کاربر در محل مورد نظر قرار می گیرند. در این مقاله به یک نگاه کلی به نوع عملکرد سیستم اعلام سرقت یا دزدگیر اماکن پرداختیم و در مقالات بعدی به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت.



نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم