نوشته‌های مرتبط
نوشته‌های مرتبط
آخرین نظرات
جستجو در وبلاگ

تفاوت سیستم اعلام سرقت با خانه هوشمند

توسط 521

اما در نگاهی کلی تر باید یک تعریف اساسی از خانه های هوشمند داشته باشیم تا بتوانیم آن را از سیستم اعلام سرقت تفکیک کنیم .

تعریف سیستم های خانه هوشمند ( BMS ) :

این سیستم از قطعات و اجزای الکترونیکی تشکیل می شود که صرفا برای راحتی و آسایش کاربران می باشد . به عنوان مثال در یک خانه هوشمند سیستم عادی عملکرد کلیدها جهت خاموش روشن کردن لامپ ها به طور کامل حذف می شود و به جای آن یک یا چند ریموت کنترل قرار داده می شود که با استفاده از آن می توانید بدون حضور در یک اتاق چراغ آن را خاموش و روشن کنید . اکنون این موضوع در ابعاد پیشرفته تر در قالب اپلیکیشن های موبایل قابلیت برنامه دهی و برنامه ریزی را خواهند داشت به شکلی که می توانید چراغ های منزل خود را از طریق این اپلیکیشن از کیلومترها فاصله کنترل کنید و یا پرده ها را باز یا بسته کنید و هزاران کار دیگر که همه آنها در مجموع خدمتی در جهت آسایش و رفاه زندگی افراد می باشد .

در بعضی از برندهای خانه هوشمند دوربین های مدار بسته و آژیر برای اعلام سرقت هم تعبیه شده است که سیستم امنیت خانه هوشمند هم تامین شود . به عبارتی هدف از این کار تکمیل پروژه خانه هوشمند بوده است .

آیا به نظر شما با گنجاندن امکانات امنیتی در خانه های هوشمند امکان برقراری کامل امنیت وجود دارد یا خیر ؟

پاسخ به این سوال در حال حاضر خیر می باشد و با وجود سیستم های خانه هوشمند فعلی که در بازار کشورمان وجود دارد ضریب امنیت آن ها بسیار پایین است و اطمینان صد در صد به آن به عنوان یک سیستم خانه هوشمند با قابلیت های امنیتی کامل یک ریسک بزرگ خواهد بود . شاید در آینده سیستم هایی تولید شوند که از نظر ضریب ایمنی و کارکرد ، بتوانند جای سیستم های اعلام سرقت را بگیرند ولی هم اکنون چیزی در این زمینه وجود ندارد .

فرض کنید یک محل مجهز به سیستم مداربسته باشد ، انتظار ما از آن سیستم قاعدتاً نمی تواند این باشد که در زمان وقوع سرقت یک آژیر به صدا در بیاید و یک وسیله شروع به تماس گرفتن تلفن با مرکز پلیس و یا شماره تلفن های ضروری دیگر باشد .

بدیهی است از یک سیستم مداربسته که هر چقدر هم پیشرفته باشد می توان توقع ثبت و درج تصاویری شفاف و با کیفیت از تمام رخدادها را داشت و نه بیشتر ، اما در مورد سیستم اعلام سرقت باید بگوییم تاکنون تنها سیستم اعلام سرقتی که در بازار یافت می شود که تمام استانداردهای امنیتی جهانی را رعایت کرده و هیچگونه خطا ندارد سیستم اعلام سرقت برند پارادوکس می باشد که تمام تکنولوژی های بکار رفته در آن از نوع ساخت سنسورها و چشمی ها گرفته تا نوع کدگذاری اطلاعات در کنترل پنل ها کاملا انحصاری و مختص به این شرکت می باشد .

برند پارادوکس با استفاده از همین امکانات انحصاری توانسته است چندین قدم از رقبای خود پیشی بگیرد به طوری که هنوز تا سال 2017 میلادی هیچ رقیبی در حد و اندازه خود پیدا نکرده است .

سیستم های اعلام سرقت برند پارادوکس ساخت کشور کانادا می باشد و نمایندگی رسمی و خدمات آن ، مرکز پارادوکس ایران می باشد .

نکته حائز اهمیت در مورد پارادوکس این است که روش راه اندازی آن کاملا از سیستم های اعلام سرقت دیگر متفاوت است و از مرحله کارشناسی ( امکان سنجی برای تجهیز ) تا مرحله نصب و خدمات پشتیبانی آن باید توسط متخصصین آن انجام شود.

نوشته‌های مرتبط
1 نظر
  • حج**** **********ان

    حج**** **********ان 1396-05-03 پاسخ

    بسیار مقاله عالی و خوبی بود
    ممنون از شما
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم