نوشته‌های مرتبط
نوشته‌های مرتبط
آخرین نظرات
جستجو در وبلاگ

آموزش سیم بندی دزدگیر پارادوکس

توسط 1723


 بخش اول: سیم بندی دستگاه در این بخش سیم بندی برای کیپد و سنسورهای سیمی توضیح داده می شود. سیم بندی دستگاه را طبق شکل 2 انجام دهید . ابتدا کیپد و سنسورها را متصل، سپس ترانس و باتری را سیم بندی کنید و در نهایت ترانس را به برق شهری متصل نمایید. توجه: لمس حسگر سنسورهای چشمی با عث آسیب دائمی و اختلال در کار سنسورها می­شود. در هنگام سیم بندی از دست زدن به حسگرها خودداری نماید. در صورت اتصال درست قطعات چراغ status پنل مرکزی روشن شده و شروع به چشمک زدن می کند.   در صورت اتصال درست کیپد چراغ POWER کیپد به رنگ نارنجی روشن می­شود.   

  اتصال­ها به پنل مرکزی توجه: هرگونه خطا در اتصال خط باس باعث آسیب جدی به برد اصلی و کیپد شده و دستگاه از گارانتی خارج می­شود.      

بخش دوم: برنامه ریزی دستگاه معرفی کدهای دستگاه کد نصاب یا Installer Code : جهت برنامه ریزی عملکرد سنسورها و سایر برنامه ریزی­های پیشرفته دستگاه می­باشد.  این کد در حالت پیش فرض به صورت چهار رقمی و عدد (0000) می باشد.   کد ارشد یا Master Code : این کد به منظور تعریف کاربر ها ، تنظیم ساعت و تاریخ وبرنامه ریزی­های جزئی تر دستگاه به کار می­رود و به صورت پیش فرض عدد چهار رقمی (1234) می­باشد.   کد کاربری یا User Code : عددی چهار رقمی است که در هنگام تعریف کاربر ها به هریک از کاربرها اختصاص داده میشود. هرکدام از کاربر ها توسط این کد قادر به فعال و غیر فعال سازی دستگاه میباشد.   معرفی اصطلاحات Entry Delay یا تایم ورود: بازه زمانی مورد نیاز جهت غیر فعال نمودن دستگاه از لحظه ورود به محل در حالتی که دستگاه فعال می­باشد.  این بازه زمانی از لحظه ورود به محل آغاز شده و براساس ثانیه تعریف می­شود. کاربر میتواند پس از وارد شدن به محل خود رابه مکان نصب کیپد دزدگیر برساند و از طریق وارد نمودن کد کاربری خود دستگاه را غیر فعال نماید، در غیر این صورت پس از به پایان رسیدن این بازه زمانی و عدم وارد نمودن کد صحیح دستگاه آژیر خواهد زد.   Exit Delay  یا تایم خروج: بازه زمانی که کاربر پس از وارد نمودن کد کاربری ، در این بازه زمانی باید از محل خارج شده و دستگاه دزدگیر پس از پایان بازه زمانی فعال می­شود.   ZONE (زون):  هر یک از سنسورهای تشخیص حرکت، چشمی یا zone نامیده می شود.   تعریف حالات سنسو رها سنسور فوری یا Instant Zone : این سنسور ها بلافاصله پس از تحریک دستگاه را در حالت آژیر قرار می­دهند.   سنسور 24 ساعته یا 24H Zone  : این سنسور ها همواره فعال می باشد و در هر زمان پس از تحریک دستگاه را در حالت آژیر قرار میدهند.   سنسور زمان ورود یا Entry Delay Zone : این سنسور آغازگر بازه زمانی ورود می­باشد. با تحریک این سنسور بازه زمانی که جهت غیر فعال سازی سیستم تنظیم گردیده است شروع به کم شدن می­نماید.   سنسور پیرو یا Follow Zone : این سنسور ها پیرو سنسور زمان ورود می­باشد ، به این معنی که اگر سنسور زمان ورود ابتدا تحریک شده باشد و سپس این سنسور ها تحریک شوند، دستگاه با تحریک این سنسورها آژیر نخواهد زد ولی در صورتی که سنسور زمان ورود هیچگونی تحریکی نداشته است و این سنسور ها تحریک شوند دستگاه بلافاصله آژیر خواهد زد. این حالت از تنظیم سنسور ها برای مواردی به کار میرود که کاربر برای رسیدن به کیپد دستگاه و غیر فعال سازی آن نیاز دارد تا از مسیری عبور کند که سنسور های دیگری غیر از سنسور زمان ورود او را تشخیص میدهند برای جلوگیری از آژیر زدن دستگاه در هنگام غیر فعال سازی از این نوع از تنظیمات استفاده میشود.   پس از اطمینان و کنترل تمام سیم بندی های دستگاه برق اصلی دستگاه را وصل نموده و به وسیله کیپد شروع به برنامه ریزی طبق مراحل زیر می­نماییم: *در صورتی که دارای سنسورهای بی سیم و سیمی هستید به جای مرحله 1، ضمیمه 1 را انجام دهید. جدول زیر را برای برنامه ریزی سنسور ها در نظر داشته باشید:                              

گزارشگیری از سیستم اگر هشداری اتفاق افتاده باشد می توان گزارش آن را در حافظه سیستم مشاهده نمایید،  برای این کار کلید [MEM] را فشار دهید، در این حالت همه زون هایی که در طول آخرین دوره مسلح بودن هشدار  داده اند، نمایش داده خواهد شد. می­توانید با استفاده از کلید های بالا و پایین مناطق مختلف را مشاهده نمایید. همچنین پس از زدن کلید MEM در صورت زدن کلید BYP می­توانید Event های دستگاه را مشاهده نمایید.     نمایش مشکلات سیستم هشدار شما قادر است به طور پیوسته، چندین شرایط بحران را مشاهده و کنترل نماید. برای دیدن مشکلات دستگاه کلید[TBL] را زده و بازدن کلید مربوط به هر مشکل طبق شکل زیر، از جزئیات با خبر شوید.    

اتصال آژیر برای اتصال آژیر خارجی (Parahorn 506) و یا آژیر داخلی (Parahorn 501) سیم بندی را به صورت زیر انجام دهید.        

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم