نوشته‌های مرتبط
آخرین نظرات
جستجو در وبلاگ

اطلاعاتی در مورد سنسور PIR

توسط 632

نحوه کارکرد PIR

بطور گسترده در سیستم های اعلام سرقت و دوربین های مداربسته از سنسورها و چشمی های حرکتی استفاده می نمایند.

هر جسمی که دمایش بالاتر از صفر مطلق یا همان دمای 273 درجه زیر صفر باشد از خودش انرژی امواج نوری ساطع می نماید. بخش وسیعی از این انرژی از جنس مادون قرمز می باشد که جزء نامرئی طیف امواج الکترومغناطیس است.

سنسور اصلی یک PIR قطعه ای حساس به نور مادون قرمز می باشد که در یک کپسول بسته قرار دارد. اگر نور مادون قرمزی به سطح سنسور تابیده شود ، مشخصات الکتریکی سنسور دچار تغییر می شود که توسط یک مدار الکترونیکی آشکار گردیده ، تقویت شده و باعث بروز آلارم در خروجی PIR می شود.

 مزایای PIRها در زمان تحریک شدن

1- باعث کاهش آلارم های خطاهای ناشی از عوامل محیطی که همیشه ثابتند اما انرژی گرمایی مشابه به بدن انسان را دارند می شود ، که از جمله آن به آتشمی توان اشاره کرد.

2- کاهش آلارم های خطایی که اجسام متحرک شبیه به حرکت انسانها را ندارند؛ از جمله حرکت سطوح داغ.

3- بسیاری از سیستم ها توانایی ثبت اتفاقات را دارا می باشند حتی آن دسته ای که باعث بروز آلارم نبوده اند. این توانایی این اجازه را به مهندس نگهدار سیستم می دهد که درباره علت های اتفاق پیش آمده تصمیم گیری نماید.

 

بهترین منطقه برای نصب دوربین های مداربسته و سیستم های اعلام سرقتی که قابلیت PIR را دارا می باشند ، مناطقی است با دید وسیع و باز و بدون وجود مانع. از جمله سقف های باز یا دیوارهای بزرگ . باید حواسمان باشد که این نوع دوربین ها و چشمی های اعلام سرقتی که دارای این قابلیت هستند در نزدیکی سیستم های تهویه نصب نگردند. زیرا تولید هوای سرد یا گرم سیستم های تهویه بر نحوه عملکرد آنها تأثیر می گذارد و از کیفیت آن کاسته و ایجاد آلارم های کاذب می نماید.

 

در پایان هم باید افزود که سنسورهای PIR نسبت به دمای بدن انسانها و حیوان ها حساسیت دارند.

از جمله محصولات پارادوکس می توان به چشمی HD77 در دارا بودن سنسور PIR اشاره کرد:

چشمی hd77

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم