نوشته‌های مرتبط
نوشته‌های مرتبط
آخرین نظرات
جستجو در وبلاگ

علل برتري ريموت كنترل هاي پارادوكس نسبت به ريموت دزدگير هاي رايج (قسمت اول)

توسط 461


در اين مقاله نگاهي كلي به خصوصيات ريموت كنترل هاي پارادوكس خواهيم كرد و مزاياي آن ها را با سايز ريموت هاي دزدگير موجود در بازار مقايسه ميكنيم .


اولين نكته، امنيت است كه بايد به آن توجه داشتيم ، وقتي كه از يك سيستم امنيتي صحبت ميكنيم يعني آن سيستم قبل از اينكه امنيت يك مكان را تامين كند ، بايد خود آن داراي امنيت باشد .
به عنوان مثال به نحوه كد گيري و شناسانده شدن يك ريموت دزدگير معمولي ميپردازيم.


در اكثر دزدگير هاي موجود شما بايد يك ريموت خام با قيمتي حدود ٢٠ تا ٤٠ هزار تومان تهيه كنيد و با نگه داشتن يكي از كليد هاي موجود روي ريموت و همچنين نگه داشتن همزمان كليد مخصوص تعريف ريموت روي برد مركزي دزدگير، آن ريموت را به پنل اصلي شناسايي كنيد .

در اين فرايند با نگه داشتن كليد روي برد دستگاه دزدگير ، يك سيگنال حاوي كدينگ مربوطه دستگاه به شعاع مشخص در آن محيط ارسال ميشود ، حال با نگه داشتن كليد روي ريموت، شما اين كدينگ را شناسايي ميكنيد و داخل ريموت ذخيره ميكنيد.

حفره امنيتي اول:

در اين فرايند اين است كه اگر در آن زمان كه شما مشغول تعريف ريموت يا ريموت ها به دستگاهتان هستيد، شخص ديگري يك ريموت خام داخل جيب خود داشته باشد و با فشردن كليد آن ريموت همزمان با شما ، ريموت آن شخص هم به دستگاه شما معرفي خواهد شد ، بدون آنكه شما اطلاع پيدا كنيد.


حفره بزرگ امنيتي دوم :


دستگاهي به نام سيگنال اسكنر وجود دارد كه كه ميتوان با آن در زماني كه شما از ريموت دزدگير خود استفاده ميكنيد ، كدينگي كه از ريموت شما به دستگاه مركزي دزدگير ارسال ميشود را، بخواند و در جا كپي كند.
بعد از آن هم ميتوان چندين ريموت خام ديگر را توسط اين فرايند كپي كرد.


به عبارت ديگر كليد خانه شما به صورت خيلي ساده در اختيار همه قرار خواهد گرفت .


نكته ديگر درباره ريموت دزدگير هاي معمولي رايج در بازار اين است كه به راحتي با چسباندن دو ريموت كنار هم قابل كپي مي باشند.


حالا در اين سو ميخواهيم به تعريف ريموت سيستم هاي اعلام سرقت پارادوكس بپردازيم.


نحوه كدينگ و فرايند كلي كدگذاري در پارادوكس به شكل كاملا متفاوت است.


به عنوان مثال اگر ما بخواهيم يك ريموت كنترل خام پارادوكس را به سيستم معرفي كنيم بايد شماره سريالي كه روي خود ريموت قرار دارد را بايد داخل پنل وارد كنيم و از آن لحظه به بعد آن ريموت با آن سيستم سازگار خواهد شد .

نكته مهمي كه بايد به آن اشاره كنيم اين است كه ريموت هاي پارادوكس هرگز قابل كپي نيستند و جالب است بدانيم كه با هر بار فشردن دكمه روي ريموت جهت انجام عمليات تعريف شده سيستم ، يك پروتكل جديد روي يك فركانس مختلف به صورت رندوم اطلاعات ارسال خواهد شد .

نوشته‌های مرتبط
2 نظر
  • حس****** ********** ******

    حس****** ********** ****** 1396-04-03 پاسخ

    نیاز به خرید یک دستگاه دزدگیر خانگی پارادوکس دارم
  • حس****** **********

    حس****** ********** 1396-04-03 پاسخ

    بنده جهت نصب نیاز به یک دزدگیر خانگی دارم
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

جستجو

برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم